مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 07:202023-12-14اقتصادي

یلدای خدمت| رونق در اینچه برون منتظر نگاه ویژه دولت


تلاش دولت سیزدهم در مانع زدایی از آغاز فرآیند اجرایی و عمرانی در منطقه آزاد اینچه برون، نشان از عزم دولتمردان برای رونق اقتصادی در گلستان بوده که البته تحقق این امر نیازمند نگاه ویژه تری است.

- خبرگزاری فارس- استان گلستان: منطقه آزاد اینچه برون از جمله پروژه هایی بود که سال ها مورد غفلت واقع شده و متاسفانه هیچ اقدام عملیاتی برای توسعه و حرکت رو به جلوی آن رخ نداده بود.

اما با روی کارآمدن دولت سیزدهم، راه اندازی این منطقه مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گرفته و وارد فاز عملیاتی شده است.

یکی از مزیت های گلستان وصل بودن آن به دروازه کشورهای CIS و بازار چند صد میلیونی کشورهای مشترک المنافع بوده و این امر باعث ایجاد فرصت خوبی برای توسعه روابط با همسایگان شده است.

همچنین از جمله دیگر مزیت های این منطقه نزدیک بودن به فرودگاه بین المللی، دارا بودن مرز آبی و وجود ریل اینچه برون بوده و این شرایط می تواند زمینه توسعه دیپلماسی اقتصادی گلستان را فراهم کند.

منطقه آزاد تجاری اینچه برون بیش از 12 هزار هکتار وسعت داشته و یکی از مناطق مستعد برای تجارت و رسیدن به بازارهای آسیای میانه است، لذا تخصیص بودجه کافی سبب تکمیل زیرساخت ها شده و این پروژه عظیم اقتصادی می تواند سیمای استان را متحول کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یلدای خدمت| رونق در اینچه برون منتظر نگاه ویژه دولت

یلدای خدمت| رونق در اینچه برون منتظر نگاه ویژه دولت